Paper Bear maken

Toen ik in Loods 5 was (waar ik ook m’n nieuwe schooltas heb gekocht) kocht ik deze super leuke beer van papier in 3D. Ik had hem al eerder gezien maar nu we de zolder hebben verbouwd, past hij daar perfect. Je had trouwens nog andere opties, zoals een giraf, nijlpaard, wolf en dan de beer. Je kunt ze ook in verschillende kleuren krijgen. Maar ik ging aan de slag met de grijze beer. En ik kan je vertellen, het was niet makkelijk. Dus als je niet zo heel creatief bent zal ik dit niet aanraden om zelf te doen.

Zoals je kan zien op de foto komen de stencils in een koker, hierdoor zullen ze steeds terugrollen. Je kan ze van tevoren onder een stapel boeken leggen om ze recht te krijgen. Het ‘bloemetje’ op de koker is de kleur.

Paper Bear

Je kunt de stencils uitknippen of uitsnijden, het uitsnijden zal wel veel netter zijn. Let er wel op dat je dan ook een snijliniaal en snijmat nodig hebt. Heb je dit niet? Dan kan je de stencils beter uitknippen. Op de foto zie je de benodigdheden, de lijm en het houten stokje werden erbij geleverd.

Benodigdheden

Ik ga niet precies uitleggen hoe je het moet doen omdat er in de koker ook een gebruiksaanwijzing zit. Maar eigenlijk is het heel simpel. Knip/snij langs de randjes. Ril de stippellijntjes. Dit maakt het makkelijker om dik papier te vouwen, je kunt het doen met de buitenkant van een schaar of de achterkant van een botermes. Doe dit wel langs een liniaal, anders ga je scheef. Vouw daarna langs de rillen die je hebt gemaakt. Bij – – – – – vouw je omhoog en bij -.-.-.- vouw je omlaag. Daarna lijm je de randjes en plak je de stukken met hetzelfde nummer aan elkaar. En je bent klaar! Reken er wel op dat je hier een tijdje mee bezig bent. Op de koker staat 3 uur maar ik denk dat ik er langer mee bezig ben geweest.
Gebruiksaanwijzing

Op de volgende foto’s zal je zien hoe ik mijn beer maak!

Snijden Snijden

Rillen Rillen

Lijmen

Ik zal je vertellen, het laatste stukje om te lijmen was niet makkelijk.. Maar het is me gelukt en ik vind dat hij erg mooi is geworden! De beer is (natuurlijk) hol van binnen en is 39x39x40 cm groot. Een koker met alles erin kost je 25 euro maar het is het zeker waard! Hier nog de foto’s van toen de beer af was.

Hij is klaar!

Dit is de binnenkant!

Binnenkant

Uhm, ja dat kan ook? Je kunt hem ook als hoofd gebruiken, natuurlijk!

Als hoofd?

Ik ben blij!

Als je het uitprobeert, stuur me dan een foto op instagram (@robinjuliablog). Alvast heel veel succes!

4 gedachtes over “Paper Bear maken

    1. Hoi Ivar, super leuk dat het je zo aanspreekt! Maar het was bij voorbaat niet de bedoeling dat ik het voor andere mensen in elkaar zou zetten. Als je het serieus bedoeld kan ik het misschien overwegen. Maar dan moet je jezelf nog wel afvragen hoe je hem (in elkaar gezet) bij jou krijgt enz.

Geef een reactie

