Ochtend routine voor school

De vroege ochtenden op een doordeweekse dag zijn één en al routine voor mij. Als er in de ochtend al iets anders is of er gaat iets mis dan is de rest van de dag echt een puinhoop. Daarom probeer ik mij zo dicht mogelijk tot mijn routine te houden. Vooral als ik naar school moet. 
DSC02889

Ik lig heerlijk te slapen als mijn wekker me om 6:55 verstoord. Als ik hem dan eindelijk heb weten te sussen laat ik me uit bed vallen. Ik heb over het algemeen niet zoveel moeite met opstaan omdat ik al half m’n bed uit moet om de wekker uit te zetten. Daarna strompel ik naar de badkamer en spring (dat is misschien een beetje overdreven) in de douche. Hier wordt ik pas echt wakker. Daarom kan ik echt geen ochtend zonder m’n douche. Nadat ik me een beetje gewassen heb stap ik de douche weer uit. Na de douche spuit ik altijd nog even wat body mist op. Deze keer was het de Endless Love van Victoria’s Sectret. Deze ruikt heerlijk naar appels.

DSC029001  DSC02902

Als ik me heb afgedroogd loop ik weer naar m’n kamer en kleed ik me aan. Ik bedenk altijd m’n outfit de avond van tevoren. Als ik dat niet doe kan ik die nacht ervoor niet slapen en dan bezorgd het me ’s ochtends stress. Wanneer ik dan m’n outfit aan heb begin in aan mijn dagelijkse make-up. Dit neemt meestal niet zo heel veel tijd in beslag. Mijn outfit vandaag bestaat uit dit donkergrijze lange mouwen shirt van Brandy Melville en de zwarte jeans zijn van Cheap Monday.


DSC02891  DSC02892

Nadat ik m’n make-up heb gedaan doe ik mijn gordijnen open (interessant) en begroet ik de buitenwereld. Jammer genoeg is die buitenwereld in de winter nog donker… Ik pak m’n tas die ik de avond ervoor al heb ingepakt en loop naar beneden.

Daar eet ik mijn ontbijt met m’n ouders en m’n zusje. Dit ontbijt bestaat doordeweeks uit niet zo heel veel bijzonders. Bakje muesli, cornflakes of wat pap. Als ik dat op heb ga ik m’n haren doen (in hoeverre ik daar iets mee doe) en dan poets in m’n tanden. Dit is allemaal niet zo heel boeiend maar oké. Vandaag had ik zin in 2 invlechten dus dat heb ik gedaan. Meestal draag ik m’n haar los maar vandaag niet 🙂 .

DSC02899

Als laatste doe ik m’n schoenen en jas aan, pak m’n fiets en vertrek richting school.

Zoals je misschien wel hebt gemerkt ben ik dus niet echt een ochtendpersoon, mijn hersens kunnen echt nog niet nadenken voor 8 uur. Daarom volg ik blindelings m’n routine en bedenk ik alles de avond ervoor al want anders vergeet ik de helft.

Tips voor een lekkere ochtend? 

  1. Sta gewoon op als je wekker gaat! Ik kan ook altijd nog wel even blijven liggen maar als je gewoon opstaat zal je je na een douche al een stuk beter voelen.
  2. Pak al je spullen al de avond van tevoren. Dit scheelt echt een hele hoop stress.
  3. Maak je lunch ook al de dag van tevoren en zet het in de koelkast. Dit is zeker handig als je een iets bijzondere lunch wilt dan brood.
  4. Ontbijt ALTIJD! Dit is zo belangrijk, het geeft je echt energie voor de rest van de dag.
  5. Drink een glas water ’s ochtends. Je zult je gelijk al een stuk fitter voelen.
Geef een reactie

