Hoe ik mijn Instagram foto’s bewerk

Als blogger moet je natuurlijk wel contact houden met je lezers. En als blogger maak je erg veel foto’s. Daarom gebruik ik mijn Instagram 24/7 (@robinjuliablog). Ik probeer minstens 1 keer per dag een foto te posten, maar dan moet de foto wel in m’n galerij passen. Dat doe ik door mijn foto’s te bewerken en in dit artikel laat ik jullie zien hoe ik dat doe.

Ik gebruik altijd dezelfde app omdat die zo fijn is. De app die ik gebruik heet VSCO. Deze app bevat standaard 10 effecten, maar je kan er extra bij kopen (sommigen zijn ook gratis). Ik heb in totaal 24 effecten. De app heeft 4 zwart wit filters en de rest is kleur. Je kan nadat je een effect hebt toegevoegd ook nog standaard instellingen doen zoals belichting, temperatuur, contrast, draaien en bijsnijden. Maar bijvoorbeeld ook huidskleur, verscherpen, highlight tint etc. etc.

FullSizeRender-10

Voor mijn Instagram gebruik ik eigenlijk maar 1 effect. Ik gebruik HB1, deze filter heeft een beetje een blauwige ondertoon. Meestal vind ik het effect een beetje to much, dus dan breng ik de hoeveelheid een beetje terug tot 9/10.

IMG_5221

Dan ga ik naar de instellingen en doe ik de belichting +1, omdat ik anders te foto iets te donker vind.

IMG_5222

Daarna doe ik de temperatuur 1 naar links, dan krijgt de foto een iets koelere en blauwe ondertoon.

IMG_5223

En als laatste doe ik het contrast +1.

IMG_5224

Soms voeg ik ook nog een highlight tint toe in de kleur blauw, wel maar op 1 of 2. Anders is het to much. 

Als ik klaar ben exporteer ik de foto naar Instagram, verzin ik een caption en dan post ik hem. Klaar is kees!

Welke app gebruik jij altijd om je foto’s te bewerken?

3 gedachtes over “Hoe ik mijn Instagram foto’s bewerk

  1. Geen. Ik gebruik een oude photoshop versie en Photo-paint op mijn pc. Daarnaast gebruik ik een goede camera.
    Maar wel grappig dat je met een telefoon en een app leuk foto’s kan bewerken. Je hebt er toch best nog wel leuke opties bij!

Geef een reactie

