Trainingskamp

Vorige week vrijdag was het dan eindelijk zo ver. Ik had zo lang naar die dag uitgekeken. Ik ging op trainingskamp met het Dutch SBX Team naar Grasgehren, Duitsland. Er stonden hele coole dingen op de planning; m’n eerste SBX wedstrijd rijden, elke dag snowboard training, koude training, longboarden, hardlopen en natuurlijk heel veel gezelligheid.

Screen Shot 2016-02-28 at 19.27.23

Ik ga niet alles in detail vetellen, want er is zo verschrikkelijk veel gebeurd! Als eerste mijn wedstrijd. Ik vond het super spannend! Het was voor mij de eerste keer op een SBX baan en dat is toch echt eventjes anders dan de piste in Snowworld. Door slechte weersomstandigheden konden de finals niet door gaan, maar de qualificatierondes gelukkig wel. In mijn eerste run had ik heel veel motivatie en ging ik net iets te hard over de eerste schans waardoor ik viel. Ik viel op m’n neus en lip en was voor die run helaas uitgeschakeld… Tweede run ging beter! Ik had een tijd van 49 seconden. Ik had veel sneller gekund, maar wou toch een beetje voorzichtig doen na mijn val.

Screen Shot 2016-02-28 at 19.28.08

We hadden gepland om heel de week de SBX baan te rijden, maar het bleek dat er in die week ook de europacup skicross werd gehouden. Het was super stoer, want mijn team mocht met de skiërs mee trainen! Ik heb dus een europacup course gereden, zonder al te veel problemen zelfs! Ik ben daar echt super trots op!

Screen Shot 2016-02-28 at 19.27.56

Ook hebben we nog een beetje rondgehangen in het funpark, ook daar heb ik een paar nieuwe tricks geleerd!

Screen Shot 2016-02-28 at 19.27.42

Kortom: deze week was zo awesome! Ik vind het erg jammer dat het voorbij is en ik zou zo nog een keer gaan. Maar aan de andere kant is het ook prettig om eventjes thuis te zijn voor 4 dagen, want vrijdag vertrek ik alweer naar Oostenrijk voor nog een week snowboarden! De mensen waren ook super tof en ik heb nu veel meer een connectie met het hele team. En natuurlijk wil ik mijn geweldige trainers Rob en Ruben bedanken voor deze top week, dat we nog maar veel mogen trainen!

Screen Shot 2016-02-28 at 19.28.26

IMG_6039

Geef een reactie

